Friday, October 7, 2011

permainan jaman dulu-dulu sebelum ada ps, x box, FB


Zaman 70 an- ke zaman 80 an bagi generasi X, adalah boleh dikira sebagai zaman kreativiti bagi kanak-kanak masa tu, cap liner yg dikutip dari bawah tudung botol adalah satu permainan pada masa tersebut.

En mat pun pernah bermain dgn cap liner tersebut.

Cara bermain :-

1. Pastikan ada lawan yg hendak bermain (kalau nak best pastikan mamat tu tak reti main -sah sah kita boleh dapat sapu dia punya cap liner).

2. Telangkupkan cap liner tersebut dan susun lebih kurang 5 kita punya+ 5 cap liner opponent punya.

3. Pastikan telapak tangan mempunyai angin turbo yg mencukupi utk menterbalikkan cap liner tersebut. Baca Bismilah...sampai habis

4. pommm... tepuk dua tangan kebawah dan angin yg keluar dari bawah tapak tangan akan menterbalikkan cap liner tersebut dan yg terbalik tu kira kita punya la.

Kalau kita kalah, nak cari stok balik round satu kampung cari restoran atau kedai makan cari balik tudung oren buat stok, konon nak balas dendam ha ha ha.


koleksi cap liner bendera kepunyaan en mat.




bila balik rumah kelaparan lepas main tepuk cap liner, selak bawah tudung saji, tanya kat mak, nasi ada... jawab mak ... main sampai tak ingat nak makan...dah habis... pergi makan je la cap liner tu... kenyang la nanti. padan muka kena smash dgn mak... ha ha ha



7 comments:

MgtBobber said...

Kahkahkahkah!!

en mat said...

kahkahkah..skrip drama terbaik ..

en mat said...

pasni aku tak heran kalau mamat khalid panggil bantu tulis skrip merapu....

Fitri Osman said...

bestnya jaman dulu... kena jamban la sape mamat yang lawan dgn en.mat tu...
kahkahkah...

iaryylr said...

elammistwah kenangan laulu tu!

iaryylr said...

maaf en mat, error pulak tadi,
sepatutnya berbunyi begini " wah! kenangan lalu tu!"

en mat said...

bro ft3, selalunya yg kena jamban si KOMENG....he he

ir...kenangan mengusik jiwa..