Monday, October 10, 2011

bukan senang nak belajar main yo yo dan kotak kosong jer?

Berbanding permainan 'tepuk cap liner' bermain yo yo pada pandangan en mat agak poyo kerana memerlukan latihan dan skil yg pelbagai utk menjadikan permainan ini menarik.

Kalau setakat boleh buat skil buaian pastu pusing keliling kampung jaja kita punya skil buaian lupakan sajalah nak masuk pertandingan.

Ini gambar anak en mat belajar main yo yo jenis old skool, sebenarnya bukan senang nak main yo yo pesyen yg zaman dulu.


Kat bawah ni ada Drama sebabak cerita KOREA pasal yo yo , ialah kan drama korea popular sekarang sampaikan ibu dan anak perempuan/anak lelaki kena tempias menghadap drama korea, kita nak tengok BPL kena pi kedai mamak, layan sorang-sorang macam Lisa Surihani cakap bukan en mat cakap.

Tajuknya:Kotak yo yo old skool

Satu pagi di kedai antik di SEOUL - u mau itu yo yo saya kasi, hmmm sambil tekan calculator 12 yo yo x RM 45.00 = RM 540.00. semua total RM 540.00.


telan air liur en mat, mana nak cekau duit banyak tu... en mat tarik apek tu pelan-pelan...emmm towkay , kalau saya mau itu kotak saja boleh ka??? tercengang dan blur kejap apek tu... lantas en mat mengoffer satu harga yg melebihi harga sebijik yo yo tersebut...


ok ok ok kasi angkat la, kotak pun kotak la, ha ha ha agaknya dalam hati apek tu, ini macam punya orang/collector pun ada ka? Falsampah en mat - yo yo BIJAK boleh top up pelan pelan, kotak mana boleh dapat lagik... he he he



7 comments:

Spallan said...

betul tu bro. yoyo coke macam-macam design dah tengok tapi ini kotak is the first bro, belum pernah nampak...

afzarizal said...

akhirnya..dapat jugak nampak kotak ni yerk.syabbas inspektor sahab!

MgtBobber said...

Kahkahkah!!!

Fitri Osman said...

oh kotak....

en mat said...

spallan, yoyo belum masuk kotak, nanti kalau ada yo yo dah masuk kotak saya akan posting gambar..

afzarizal...rezeki en mat...tak sangka muncul dlm tahun 2011.

kah kah kah... sebab apa yea..

kotak pun boleh jadi bahan cerita.

en mat said...

spallan, yoyo belum masuk kotak, nanti kalau ada yo yo dah masuk kotak saya akan posting gambar..

afzarizal...rezeki en mat...tak sangka muncul dlm tahun 2011.

kah kah kah... sebab apa yea..

kotak pun boleh jadi bahan cerita.

iaryylr said...

Syabas En,Mat! barang baik dilepas jangan jika tidak tinggal berangan! yehaa!