Monday, January 31, 2011

setakat layan teh, korang sanggup datang beratus batu......

Dahsyat... Dahsyat... Dahsyat .... bak kata seorang peserta raja lawak musim ini.
Korang semua aku memang respek gile.. Asalnya projek ni utk Bebudak Klang Valley je, ialah nak minum teh aje, salam perkenalan bagi tahun 2011, tetapi di war-warkan menjadi projek mega. Dari Utara- Kulim,Kedah, Penang, Ipoh , Slim River, klang valley dan Selatan tanahair, Johor semuanya datang memberi sokongan.

1. Senarai hadirin seramai 53 orang yg berdaftar.


2. lagi

3. dan lagi
ramai juga yang datang tak join hi tea tapi tetap memberi sokongan, bravo...

terimakasih tak terhingga, dan yg sebenarnya bila sesuatu event tu menjadi satu kejayaan sebenarnya lagi beratlah bahu pihak penganjur. Ha ha ha ... maksudnya kami kena planning pulak lepas ni projek TRADE FAIR 2. Ialah berapa ramai orang sanggup buat kerja free kan, tak berbayor, tetapi bak kata Abang Hashim Penang, kalau kita buat sesuatu kerana minat, kita dapat kepuasan, dan paling penting semua orang happy, ialah Demam En Mat pun terus kebah, amazing betul la hi tea botologi.

Tapi yg pastinya minta maaf bebanyak pada orang selatan kerana rasanya next trade fair kali ni masih lagi di Klang Valley. Ampun beribu ampun. Kepada media cetak dan media elektronik yg hadir memberi kan liputan kami mengucapkan berbanyak terimakasih, moga bila tersebar berita/rencana hi tea botologi di akhbar/majalah maka akan berkembang biak lah lagi hobi mengumpul botol.

terimakasih sekali lagi kepada wakil selatan JAWS, terutama Zul Larkin dan anak buah, Putra Lop dan team PAIP nya, serta ahli ahli kariah botologi. korang memang superb. Di bawah ni en mat link kan beberapa blog bagi tuan tuan menatap gambar pada hari tersebut.







akhir sekali en mat ingin memohon maaf sekiranya perjalanan majlis pada hari tersebut terdapat cacat celanya, ampun dipinta.

Friday, January 28, 2011

demam, demam, demam

masuk hari ni Jumaat dah hari ke 3 en mat demam, makan obat, tidor, makan obat , tidor. Cam gini kalau sampai esok sabtu pun demam gak & tak larat drive, kena suruh orang jemput en mat ke ipoh station. THE SHOW MUST GO ON.

Kemaskini utk hari ini.

1. senarai yang akan sertai hi tea.

1. Bro Megat
2. Bro Amir
3. Bro Sham - sama tak serupa
4. Bro Kamil -tokei blog en mat
5. Bro Fitri - koleksi fitri old skool
6. Bro Judd hebat
7. Dato Chua
8. Frightrice
9. Blues Riders
10. Zul Kajang (1)
11. Zul Kajang (2)
12. Freddie
13. spallan
14.Rijal-photographer,member megat
15.Shamsarin - wartawan, kawan kepada rijal(utk makluman rijal adalah kawan kepada megat).
16. Acid welding 1
17. Acid Welding 2
18. Zulkis (Teratak Rimbun)
19.PAIP
25.PAIP
26. JAWS
31. JAWS

Senarai 31 orang ini adalah sebagai rujukan en mat dan Ipoh Station, angka tidak rasmi menunjukkan akan ada lebih dari 50-70 org akan turut hadir.. Tuan/puan, dato/datin boleh menyertai sesi hi tea kerana pihak Ipoh station akan menyediakan list di kaunter penerimaan bagi sesiapa yang akan hadir untuk join hi tea, bayar RM 10.00 boleh join hi tea . OPEN TO ALL.

Macam biasa, kalau datang sekejap nak cuci mata pun boleh dan kalau nak ala carte pun boleh , maksudnya tiada apa-apa sekatan atau halangan. Nak bawa keluarga sekali pun dibenarkan.


2. agenda tidak rasmi utk event esok (tertakluk kepada perubahan).

2.30-3.00 ptg - Ketibaan para-para collector dan pendaftaran.
3.00 ptg - Ucapan dari tuan tanah.
- Ucapan dari wakil penganjur (BoM) , wakil Johor (JAWS) / Perak (PAIP).
- Perasmian sesi Botologi Hi Tea.(Announce, Bukak kain ada barang-barang display)
- Sesi suai kenal.
3.30 ptg - Makan dan perbincangan tarikh dan lokasi Trade Fair akan datang.
4.30 ptg - Tayangan dokumentari xpdc memburu botol.
4.45 ptg - Kuiz(ada hadiah).
5.15 ptg - Trade fair & car boot sale.
- Acara bebas.
6.45 ptg - Sesi fotografi dengan semua yang terlibat.(para collector, bloggers, etc).
7.00 ptg - Bersurai.

Semua aturcara di atas adalah tertakluk kepada pindaan.

So mari ramai -ramai kita meriahkan event Hi Tea Botologi.





Thursday, January 20, 2011

bahang bukan dah terasa....


Bak kata putra lop, bahang 29 hb dah terasa, tapi pada kami penganjur Hi Tea Botologi, rasa api macam membakar kulit rasanya, ialah lagi seminggu lebih lagi rasanya Hi tea akan berlangsung, panas!!!panas!!!,panas!!!.

Bilik berhawa dingin di Ipoh Station ini akan menjadi saksi hi tea dan slide show serta sembang sembang antara collector dari utara, selatan dan lembah kelang.
Malam tadi 19 hb kami penganjur tidak rasmi Hi tea botologi telah membuat perjumpaan 14 mata dengan tokei kedai bagi membincangkan beberapa perkara bagi merancakkan lagi hi tea tersebut, antaranya:-

1. berapa ramai yg akan terlibat menghadiri hi tea botologi.

jawapan - 17 yang telah confirm lebih awal dan 7 dari Perak & Penang serta 6 dari Johor. Keseluruhan 30. Kalau campur walk in / tak rasmi confirm/janji mulut /ala carte, lebih kurang 20 orang , terdapat lebih dari 50 org yang akan hadir, jom kita serbu.

2. ada ke slide show.

jawapan - akan terdapat slide show pengkisahan perjalanan ahli-ahli botologi ke negeri serambi mekah dalam misi hujung tahun mencarigali botol malaya yang telah pupus. Rugi siapa tak tengok slide ni, Majalah 3 pun tak pernah siar sebelum ni.Meletup !!! Jangan ada pulak lepas ni arahan dari pihak berwajib, mencarigali botol adalah satu kesalahan, kerana ia adalah khazanah negara. he he he

3. ada ke gerai jualan

gerai takde, tetapi kolektor akan membuka bonet bagi menjual barangan jualan yang berlebihan, yang tidak muat utk dimasukkan ke dalam almari masing -masing, kira ala-ala car boot sale botol , antik dll. Kami ada reservekan 10 petak kereta bagi sesiapa yang ingin membuka bonet kereta berdasarkan first come first serve, tapi yang pastinya 4 telah ditempah oleh kolektor dari klang valley, 2 dari johor dan 2 dari perak, ada dua lagi petak kosong. nak join ke just email en mat.

4. trade fair seterusnya?

ia adalah antara topik terhangat yang akan dibincangkan, so lontarkan idea anda utk pemilihan lokasi Trade Fair seterusnya.

5. mungkin ada yang bertanya, kalau datang utk minum & order ala carte boleh ke?

sebenarnya anda semua adalah dialu-alukan tak kira apa saja barang yang anda collect, boleh juga berkongsi pengalaman dan walaupun ianya hi tea botologi, tak semuanya bercerita tentang botol, ada juga jualan barang antik dll. so jangan lepaskan untuk hadir ke hi tea tersebut.

6. ada ke free gift

dengarnya ada beberapa orarng kolektor yang akan mendermakan beberapa biji botol berdasarkan Kuiz, siapa yang boleh menjawab solan dengan pantas...

7. tshirt tak buat ke?

berkenaan dgn tshirt sila berurusan dgn bro megat, en mat semalam dah tengok sample design depan belakang tshirt tersebut 'tertulis Botologi Malaya' dan berasa amat bangga kerna semua pekerja kedai Ipoh Station akan memakai baju tersebut pada majlis hi tea nanti..salute to tokei kedai. Bro megat apalagi posting la kat blog.

pst...en mat pun dah tangkap selai, sais XL.

so apalagi....

JOM TURUN RAMAI-RAMAI ....MERIAHKAN HI TEA BOTOLOGI

dan jgn lupa bergambar dengan ahli ahli PAIP, JAWS dan BoM ..
nak tahu apa dia singkatan PAIP, JAWS dan BoM, jom datang pada 29 jan nanti.... bak kata ADA MACAM MACAM

korang ni ada macam macam gelaran daaa.......

LATEST NEWS

UNTUK MAKLUMAN, KESEMUA 10 PETAK UTK CAR BOOT SALE TELAH HABIS DITEMPAH.



Saturday, January 1, 2011

BOTOLOGI Hi Tea


Pembukaan tirai 2011 dirancakkan dengan sesi mabuk teh diantara korum BOTOLOGI & PEMINAT COCA COLA/SODA/AERATED. Lokasi dan tarikh akan diadakan adalah:-

Korum BOTOLOGI & Collector Coca-Cola/Soda/Aerated Hi Tea.

Tarikh : 29 Jan 2011 (sabtu)
Masa : 3.00 ptg - 7.00 ptg
Lokasi : Ipoh Station Antik Cafe, Bandar Puchong Jaya.
Bayaran : RM 10.00 seorang
i) Setelah berjaya dgn jayanya event Trade Fair pada 08.08.2010 di Amcorp Mall tempohari terlalu banyak pertanyaan dari utara, selatan dan tengah Malaya bertanyakan en mat, bila lagi nak buat event Trade Fair, cer cerita, cer cerita bila.. bila...

So memandangkan en mat pun dah habis berpindah pejabat dan ada masa untuk Hobi bergiat aktif semula serta bagi memulakan langkah pertama di tahun 2011, en mat ingin menganjurkan sesi mabuk teh di kalangan pencinta BOTOLOGI Coca Cola /Soda/ Aerated.


ii) Setelah habis trade fair tempohari hampir setengah tahun dikalangan collector tidak berjumpa dan diharap dengan perjumpaan ini akan terus menghangatkan arena pengkoleksian bebarang coke/soda/aerated. Diharap semasa sesi sembang menyembang nanti akan dapat juga dibincangkan tentang:-

- Pemilihan Lokasi Trade Fair seterusnya kemungkinan pada bulan FEB??
- Penerbitan buku ....
- Pembabitan para collector coke pada Hari coca cola sedunia 'Mei 2011'
- Tayangan video Sesi Korek Botol 2010 di Kelantan (bro megat, boleh on ke off)
- bla bla bla, bla bla bla

iii) Para collector / keluarga juga dijemput sama utk hadir pada perjumpaan ini. Bayarannya sama (RM10) macam apa yang collector bayar. Kalau nak order ala-carte/lain dari yang hi tea hidangkan sila bayar berasingan di kaunter yg disediakan.

iv) Kalau korang ada xtra barang nak let go, bawa sekali, kita deal kat kereta. Amacam setuju....

Semua peminat COCA COLA/SODA/AERATED yang berada di lembah kelang dan di sekitaran malaya di jemput hadir. Yang jauh kita rapatkan , yang rapat kita rapatkan lagi dan yang penting jangan duduk regang-regang, 'moh duduk rapat-rapat' .

Sila hubungi en mat/masukkan nama di ruangan komen/chat box utk penyertaan. Bagi cara bayaran email kamil682000@yahoo.com utk mendapatkan no akaun bank. Sila sms jika bayaran sudah dibuat.

Nota

Tempat adalah terhad. BOOK NOW.Diwajibkan memakai baju Coca Cola / Soda/ Aerated pada hari tersebut.

Jom reramai kita meriahkan event pertama Botologi & peminat Coke /Soda/Aerated pada tahun 2011 ini.